Thursday, April 17, 2014

Belajar Uku Le Le ...

Assalamuaalaikum...


Hari yang bermakna telah berlalu and alhamdullilah masih di beri kan peluang untuk bernafas di muka bumi ini. Hari ini saya temui hobi baru.. yeahh nak tahu apa ? the answer is playing Uku LE LE  :) walaupun sebenarnya baru je belajar. Uku Le Le memang macam gitar tapi saiz nya memang kecik and cute je. Kalau warna nya pink lagi bertambah cute kan. So, as for me, saya tak beli lagi pun uku lele ni but my Sifu ( Kak Zati) bagi pinjam dia punya. Thanks akak sebab mengajar walaupun saya tahu saya tak pandai. 

Next, let me tell about this music instrument. Uku le le ni berasal dari Hawaii and cara kegunaanya sama macam gitar cuma beza nya strings dia ada empat je ya. At first memang susah nak biasa kan jari untuk mainkan kat uku lele ni. Tapi Insha ALLAH kalau kita minat and usaha mesti akan pro one day kan ? So, kat bawah ni adalah chord uku lele yang saya tengah nak menghafal ==' Tapi Insha ALLAH kan kalau usaha pasti boleh jadi power gitu.


Uku Lele Chords

Kena ingat kalau sekejap main lepas tu terus tak nak main uku lele memang sampai bila pun tak kan pandai. So, yang kat luar sana tu kalau nak main uku lele ni boleh praktis selalu. Sebab kadang-kadang kalau kita fokus pada benda lain mungkin kita akan lupa kan masalah kita yang lepas-lepas tu. Tapi jangan lah sampai terlupa pada ALLAH swt ya. Itu saja untuk hari ni thanks for reading :)

This is the part of Uku Lele







No comments:

Post a Comment